Face to face contact mag niet ontbreken
Persoonlijke beschermingsmiddelen

Onze wereld digitaliseert steeds verder, we hebben contact via diverse apps en we oriënteren ons vaak via het internet voor we een product aanschaffen. Juist door deze trend wordt face to face contact steeds belangrijker. Middels persoonlijk contact kunt u zich als bedrijf onderscheiden binnen de digitale wereld.

Kennisdeling

Binnen de industrie hebben diverse sectoren te kampen met een tekort aan personeel, denk bijvoorbeeld aan de chemie, machinebouw, agri & food. Hierdoor heeft men niet altijd de vrijheid om een evenement te bezoeken. Ondanks een tekort aan tijd is het toch belangrijk om in contact te blijven met klanten en leveranciers. Echter, moet men een bezoek aan de vakbeurs verantwoorden, er moet meer te halen zijn dan alleen ontmoetingen met het netwerk. U kunt hierbij denken aan kennis! Een bedrijfsleider laat zijn safety manager of preventieadviseur eerder een vakbeurs bezoeken als het platform bijdraagt aan de ontwikkeling van de werknemer. Daarom vindt u op Worksafe ook een sterk conferentieprogramma

Nieuw talent ontdekken

Als u op zoek bent naar nieuw talent binnen uw organisatie, is face to face contact ook van belang. Tijdens vakbeurzen lopen diverse technisch bekwame mensen rond welke wellicht open staan voor een nieuwe uitdaging. Veelal trekt een technisch event ook studenten aan die op zoek zijn naar een startersfunctie binnen de industrie. Bedrijven die hierop inspelen tijdens de vakbeurs kunnen erin slagen nieuw personeel aan te trekken en dus nog meer rendement uit hun deelname te halen.

Return on investment

Vaak vraagt men zich af wanneer een deelname aan een vakbeurs succesvol is. Exposanten spreken vaak over ROI, return on investment, maar wat houdt ROI nu eigenlijk in met betrekking tot een event. Men stelt vaak dat ROI wordt behaald wanneer er orders worden geschreven tijdens het event. Natuurlijk is dit waar, wie wil niet investeren in een middel waar orders uit komen? Wat mij, Michiel Schröder – Event Manager, betreft wordt ROI behaald wanneer men een x-aantal relevante contacten heeft opgedaan tijdens een event. Natuurlijk bent u nooit gegarandeerd van orders, maar de garantie op correcte opvolging van contacten tijdens het event zou daar tegenover wel moeten bestaan.

Beide werelden versterken uw organisatie

Zoals eerder gezegd vindt productoriëntatie vaak online plaats, maar als men een grote investering wil doen dan wil men elkaar vaak in de ogen aankijken en de hand schudden. Bij een nieuw partnerschap is vertrouwen de sleutel tot succes en vertrouwen begint bij elkaar ontmoeten. Een industrieel event zoals Worksafe kan u hierbij helpen. De online- en offlinewereld werken elkaar niet tegen, maar ze kunnen samen uw organisatie versterken.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll naar top